CentOS 6.5 x86/x64 لینوکس CentOS
نوشته شده توسط : sepehr
centosسیستم عامل CentOS 6.5 که مخفف Community ENTerprise Operating System است نوعی از سیستم عامل لینوکس است که در سرورها مورد استفاده قرار می گیرد. در حال حاضر این سیستم عامل بیشترین سهم یعنی 30 درصد کل سرورهایی که از سیستم عامل لینوکس استفاده می کنند را به خود اختصاص داده است. سیستم عامل CentOS بر پایه نسخه سروری توزیع RedHat لینوکس یعنی نسخه Enterprise می باشد.
 
به طور کلی سیستم عامل لینوکس در رده سرور بهتر از ویندوز توانسته خود را نشان دهد و به همین دلیل سهم بیشتری از بازار سیستم عامل های سرور را به خود اختصاص داده است. لینوکس علیرغم بهتر بودن به صورت رایگان عرضه می شود و برای استفاده از آن نیازی به پرداخت هزینه ماهانه برای سرور وجود ندارد. در صورتی که برای ویندوز هزینه ماهیانه 25 تا 80 هزار تومان بسته به 2003 یا 2008 بودن و ویرایش مورد تقاضا باید پرداخت شود.
 

 

سیستم عامل لینوکس نه فقط برای وب سرور بلکه برای شبکه داخلی انتخاب مناسب تری نسبت به ویندوز می باشد و ادمین های شبکه با نصب و به کارگیری آن و بهره گیری از ابزارها و امکانات مدیریتی آن می توانند کنترل بهتری بر شبکه خود داشته باشند. همچنین لینوکس دارای فایروال های قدرتمندی می باشد که می تواند تمامی ارتباطات شبکه را در تمام سطوح زیر نظر داشته باشد و شبکه را به حداکثر کارایی لازم برساند.
 
از آنجایی که مدتی است بحث استفاده از دیتا سنترهای داخلی برای سرویس دهی به سایت های فارسی جدی شده استT CentOS به عنوان بهترین گزینه برای این کار می تواند مورد استفاده قرار گیرد

توجه:
  • هر دو نسخه 32 بیتی (i386) و 64 بیتی (X86_64) برای این نرم افزار ارائه شده است. نسخه X86_64 فقط 64 بیتی است و روی CPU هایی که از 64 بیت پشتیبانی نمی کنند نصب نمی شود.
 




:: موضوعات مرتبط: دانلود , ,
:: بازدید از این مطلب : 1388
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 آذر 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: